0 تا 100 کیت شارژ اکومولاتور

چکیده : هدف اصلی استفاده از کیت شارژ اکومولاتور، ایجاد یک فشار مناسب در اکومولاتورها به صورت دقیق و کنترل شده است.

کیت شارژ اکومولاتور چیست؟

کیت شارژ اکومولاتور یک ابزار جهت شارژ یا تنظیم فشار در اکومولاتورها می باشد. اکومولاتورها با گاز نیتروژن شارژ می شوند و معمولا در سیستم های هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند. گاز نیتروژن مورد استفاده جهت عدم ترکیب شدن روغن هیدرولیک با گاز نیتروژن می باشد. در ادامه به توضیح اکومولاتور می پردازیم.

دلیل استفاده از کیت شارژ اکومولاتور حفظ فشار دقیق و کنترل شده در اکومولاتورها می باشد.

اکومولاتور چیست؟

اکومولاتور روغن را از گاز جدا می کند که در سیستم های برودتی (خنک کاری) به کار می رود. اکومولاتور قبل از کمپرسور قرار گرفته و سیال را در جهت کمپرسور ارسال می کند و مانع ورود روغن به داخل کمپرسور می شود. جهت شارژ گاز مورد نیاز اکومولاتورها از دستگاهی به نام کیت شارژ اکومولاتور استفاده می شود.

در واقع اکومولاتور، سیال تحت فشار را در خود ذخیر می کند و زمانی که قطع جریان، پمپ شروع به کار می کند تا از افت فشار سیال در کمترین زمان ممکن با استفاده از سیال ذخیره شده، جلوگیری کند.

نحوه استفاده کیت شارژ اکومولاتور

جهت خالی کردن و یا پر کردن گاز داخل محفظه اکومولاتور به کیت شارژ اکومولاتور نیاز داریم. جهت اتصال کیت شارژ به اکومولاتور توسط شیر سوزنی بالای اکومولاتور استفاده می کنیم. این شیر، گاز ورودی را به محفظه گازی اکومولاتور وارد می کند. رزوه کیت شارژ با رزوه اکومولاتور یکسان است. بعد از اتصال گاز مورد نظر را به میزان کنترل شده و دقیق، وارد اکومولاتور می کنیم.

انواع کیت شارژ اکومولاتور

کیت های شارژ اکومولاتور مختلفی توسط شرکت های بزرگی اعم از : هیداک (HYDAC)، اولائر (OLAER)، ای پی ای (EPE) انگلستان، بوش (BOSCH) آلمان و پارکر (PARKER) آلمان تولید و عرضه می گردد. هر کدام از این شرکت ها مدل های مختلفی با توجه به نیاز صنعت های مختلف مانند خودرو سازی، نفت و گاز تولید و عرضه شده است.

اجزای اصلی کیت های شارژ اکومولاتور

·            شیر کنترل فشار و جریان

·            گیج فشار

·            شیلنگ انتقال

·            کانکتور جهت اتصال به اکومولاتور

تمامی این محتویات فوق داخل یک کیف حمل پلاستیکی قرار می گیرد که به کل این محتویات کیت شارژ اکومولاتور گفته می شود.

انواع اتصالات کیت شارژ اکومولاتور پارکر

عکس ذیل نمایانگر تعداد کانکتور (پورت‌های اتصال) شیلنگ گاز به اکومولاتور می باشد. به دلیل اینکه نوع اکومولاتورها با توجه به سایز و برند متفاوت است، پورت شارژهای مختلفی دارند.

مشخصات فنی کیت شارژ اکومولاتور پارکر

محدوه فشار: بین 0 تا 250 بار

نوع اتصال: 7/8"UNF (کوتاه)، 7/8"UNF (طول)، 5/8"UNF، 0.302" (8V1)، G 1/4"، M28

نوع شیلنگ: TS3: بطری گاز اتصال ابعاد 24،32 W14

نوع بسته بندی: کیف حمل پلاستیکی

نوع گیج فشار: 2 - 0 تا 25 بار، 0 تا 250 بار

قیمت کیت شارژ اکومولاتور

قبل از خرید کیت شارژ اکومولاتور به حداکثر و حداقل فشار سیستم، حجم سیال مورد نیاز سیستم و نرخ جریان باید توجه داشت. جهت مشاوره فنی و استعلام قیمت می‌ توانید با کارشناسان شرکت آرمه به شماره ۰۲۱۷۷۷۸۸۰۰۴ تماس حاصل فرمائید و همچنین جهت مشاهده تمامی محصولات شرکت آرمه می توانید به سایت این شرکت به آدرس Armecompany.com مراجعه نمائید.

عکس تصویر شاخص :

برچسب ها : کیت شارژ اکومولاتور