متاسفانه سهم ایران از تجارت ۴ هزار میلیارد دلاری غذای حلال یک درصد است!


حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی‌ در یک نشست خبری با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقبال خوبی نسبت به کالای حلال در جامعه جهانی ایجاد شده است افزود:حتی غیرمسلمانان هم نسبت به خرید کالاهای حلال رغبت بالایی دارند زیرا معتقدند این کالاها به لحاظ کیفیت و سلامت از سایر کالاها بهتراست.
وی ادامه داد:اقبال به کالاهای حلال فقط به معنای افزایش خرید و فروش این کالاها نیست بلکه به منزله ایجاد یک جریان اسلامی در جهان و به نوعی تبلیغ غیر مستقیم و عملی اسلام است.
حجت‌الاسلام تقوی‌ رقم گردش مالی کالای حلال در جهان را 4هزار میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: البته به نظر من اگر ما بتوانیم مردم دنیا را با این کالاها بیشتر آشنا کنیم ظرفیت اقتصادی بازار این کالاها بسیار بیشتر از رقم فوق است.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به سؤال خبرنگار اقتصادی کیهان مبنی براینکه سهم ایران از گردش مالی 4هزار میلیارد دلاری غذای حلال چقدر است؟ گفت: با تاسف فراوان سهم کشورما از این گردش مالی حدود یک درصد است که البته بعضی معتقدند سهم ایران حتی زیر یک درصد می‌باشد.


تقوی با بیان اینکه کشور ما در تجارت کالای حلال بسیار عقب است افزود: بعضی از کشورهایی که به اندازه ما ادعا ندارند سهم بسیار بالایی از این گردش مالی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی تاکید کرد مسئولان و مدیران دولت باید برای این موضوع یک حساب ویژه بازکنند و این البته بستگی زیادی به میزان تبلیغات هم دارد تا تجار و صادرکنندگان به این مسئله رغبت نشان دهند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با بیان اینکه تغذیه گاهی جنبه سیاسی هم پیدا می‌کند افزود: بعضی می‌گویند اگر نصف پولی که برای تولید گندم می‌دهید به وارداتش از خارج اختصاص دهید به راحتی می‌توانید نیازداخل را تامین کنید در حالی که گندم جزو کالاهای استراتژیک است و واردات آن از خارج سبب وابستگی کشور به بیگانه می‌شود و ما باید در این کالاهای مهم خودکفا باشیم که خوشبختانه در این چند سال وزارت جهاد کشاورزی عملکرد خوبی در تولید گندم داشته است.
حجت‌الاسلام تقوی همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در کشتارگاههای خارج کشور نظیر برزیل ناظر شرعی و ناظر سلامت دارد افزود:این ناظران بر تمام موارد ذبح دام نظارت کامل دارند و حتی بسیاری از کشورهای اسلامی نیزحضور نمایندگان ایران در کشتارگاهها را برای خودشان کافی می‌دانند
ایران از ۲۵۰ برند حلال دنیا
اسمیک را قبول دارد
به گزارش فارس، پیمان فلسفی رئیس‌شورای نظارت بر غذای حلال نیز در این نشست گفت: در دنیا بیش از 250 نشان غذای حلال وجود دارد که جمهوری اسلامی فقط نشان حلال که با آرم اسمیک (دفتر اسمیک در ترکیه زیر نظر سازمان کنفرانس اسلامی) را قبول دارد.
وی افزود: متأسفانه یکی از مشکلات کشور ما در زمینه برند غذای حلال این است که مثل گوشت قربانی تکه تکه شده و هم سازمان استاندارد و هم نمایندگی ولی‌فقیه و گاهی اتاق بازرگانی در این مورد خود را مسئول می‌دانند، در حالی که طبق قانون مصوب مجلس در سال 1387، نظارت شرعی بر ذبح و صید بر عهده نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است، همچنین طبق قانون دیگر مصوب مجلس به نام قانون اصلاح قانون سازمان استاندارد که تنها مرجع اعطای نشان استاندارد حلال را سازمان استاندارد می‌داند، البته سازمان استاندارد نیز برای اعطای نشان استاندارد حلال باید تأییدیه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر نظارت شرعی بر ذبح و صید را داشته باشد.
سایر اخبار این روزنامه
دلار پایین آمد، قیمت‌ها نه مانع کجاست؟! مسائل اقتصادی را امنیتی نکنید (یادداشت میهمان) اخبار ویژه تهیه 50 موشک شیمیایی توسط کارشناسان فرانسوی و توزیع آنها بین تروریست‌های النصره هواپیمای ساخت ایران صادر می‌شود اختلاف 12 درصدی تورم کالاهای خوراکی میان بانک مرکزی و مرکز آمار! تعلل شرکت راه‌آهن برای دریافت 2 هزار تن ریل ملی 38 درصد آب روستاهای استان تهران به دلیل فرسودگی شبکه توزیع‌هدر می‌رود 30 درصد گرانی خشکبار زیر سر دلالان است متاسفانه سهم ایران از تجارت ۴ هزار میلیارد دلاری غذای حلال یک درصد است! بزرگ‌ترین کارخانه داروهای ضد سرطان غرب آسیا در کرج افتتاح شد آخرین خبرها از زلزله سرپل ذهاب خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشت سونامی سالخوردگی مردم ایران نسخه کیسینجر روی میز مجلس! مبارزه با رژیم صهیونیستی اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام است برگزیدگان 40 سال سینمای مقاومت معرفی شدند مدعیان اصلاحات از بزک آمریکا به تطهیر آل‌سعود رسیدند! نفت مفت در ازای تلفات نظامی آمریکا! با ما در فضای مجازی همراه باشید سونامی سالخوردگی مردم ایران نسخه کیسینجر روی میز مجلس! سونامی سالخوردگی مردم ایران نسخه کیسینجر روی میز مجلس!